Jak zaplanować trening dla osoby początkującej?

0
30
jak zaplanować trening

Aktywność fizyczna jest jak najbardziej zalecana. Niezależnie od wieku – należy się ruszać. Sport pozytywnie wpływa na naszą kondycję, samopoczucie oraz na zdrowie. Jak zaplanować trening, jeżeli jest się osobą początkującą? Na to pytanie można znaleźć wiele odpowiedzi. Od czego to zależy?

Stan zdrowia

Jeżeli ktoś zabiera się za aktywność fizyczną po bardzo długim przestoju, leżeniu na kanapie itd., to w pierwszej kolejności powinien ocenić swój stan zdrowia. Jeżeli ktoś czuje się dobrze, nie narzeka na nic, poza brakiem kondycji fizycznej, nie musi udawać się do lekarza. Takie rzeczy często można ocenić „na oko”, chociaż w wielu przypadkach jest to kwestia względna. Z kolei, jeżeli ktoś ma do czynienia ze sporą nadwagą, otyłością lub z innymi schorzeniami (i przyjmuje stale leki), to koniecznie powinien w pierwszej kolejności skonsultować się z lekarzem. Ten powie, na co można sobie pozwolić, a czego raczej unikać. Przykładowo – osoby ze znaczną otyłością w pierwszej kolejności powinny unikać ćwiczeń obciążających kolana. Zabronione są wszelkie przysiady, zakroki, itd., ponieważ stawy mogą nie wytrzymać obciążenia.

Od początku

Trening należy zaplanować dopiero wtedy, jeżeli będzie miało się odpowiedni strój do ćwiczeń. Bez tego w żaden sposób nie można ruszyć. Jeżeli chodzi o ubranie, to wystarczy wygodny dres czy też nieco luźniejsze spodnie, legginsy i wygodna koszulka. Na samym początku drogi sportowej nie trzeba inwestować w drogie ubrania sportowe. Uwaga! Koniecznością jest sportowe obuwie. O ile ubranie nie jest aż tak mocno ważne, o tyle buty są BARDZO WAŻNE! To one chronią nogi przed wszelkimi kontuzjami i urazami. Poza tym, obuwie sportowe można wykorzystać chociażby podczas spaceru po parku. Jak więc widać, koszt zakupu takiego obuwia na pewno nam się zwróci. Skoro mamy już ubranie, można przejść dalej.

Ćwiczenia na początek

Jak zaplanować trening na początek? Do wyboru mamy trenera personalnego, który „brudną robotę” wykona za nas. To on dobierze najlepsze i nieobciążające ćwiczenia. Nie będzie trzeba się niczym przejmować – jedynie tym, ile ćwiczeń zdołamy wykonać. Jeżeli ktoś sam chce zaplanować trening, może bazować na zasobach internetu. Można tam znaleźć treningi dla osób początkujących (nawet ze znaczną nadwagą). Z czasem będzie można wchodzić na wyższy poziom zaawansowania. Do tego w sieci można również znaleźć fachową lekturę, dzięki której nie będzie trzeba bazować na żadnych filmikach. W ten sposób uda się zaplanować dobry i skuteczny trening.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here