Dlaczego śniadanie jest ważne?

0
66
dlaczego śniadanie jest ważne

Na konieczność spożywania śniadań wskazują zarówno nasze babcie, które zalecają, by bez tego posiłku nie wychodzić z domu, jak i najnowocześniejsze diety. Dlaczego śniadanie jest ważne i nigdy nie powinno się go pomijać, nawet na najbardziej restrykcyjnej diecie czy wówczas, gdy ciężko jest wygospodarować na nie czas? Powodów tego jest wiele.

Rozruch organizmu

Wiele osób uskarża się na skutki zbyt wolnego trawienia (choć czasem nie wie, że to ono jest przyczyną problemów gastrycznych czy nadwagi), a jest to wynik popełnianych błędów, wśród których prym wiedzie pomijanie śniadania. Pierwszy posiłek w ciągu dnia powoduje, że układ pokarmowy zaczyna trawić, jest dla niego paliwem na „rozruch”. Gdy pierwszy posiłek spożywa się znacznie później, trawienie także rozpoczyna się z opóźnieniem i takie jest już przez cały dzień. Daje to poważne skutki – organizm nie radzi sobie z szybkim przetwarzaniem pokarmu, jaki trafia do niego przez cały dzień, co powoduje liczne problemy gastryczne, a także odkładanie się tkanki tłuszczowej.

Dla energii

Pierwszy posiłek w ciągu dnia jest też niezwykle ważnym paliwem. Organizm potrzebuje pokarmu, by móc prawidłowo funkcjonować i mieć energię. Najbardziej potrzebują tego oczywiście osoby pracujące lub uczące się, a to właśnie one, z powodu braku czasu, zwykle pomijają śniadania. Skutkuje to gorszą wydajnością w pracy, brakiem koncentracji i szybko pojawiającym się zmęczeniem, nawet jeśli noc była dobrze przespana.
Z tego też powodu ważne jest, by śniadanie dostarczało organizmowi odpowiednich składników, jak węglowodany, które dają energię, pełne ziarna, które uwalniają ją stopniowo w ciągu dnia itp. Śniadanie może nawet być bardziej kaloryczne, gdyż kalorie te zostaną bez trudu spalone w ciągu dnia.
Co więcej, deficytu energetycznego, jaki powstanie na skutek ominięcia śniadania, nie nadrobi się przez cały dzień, nawet gdy potem już zadba się o dobre odżywienie. Skutkuje to gorszą wydajnością organizmu, a także ochotą na więcej pokarmu. Jeśli zatem ktoś nie je śniadań, bo chce schudnąć, popełnia wielki błąd, gdyż na skutek pominięcia tego posiłku w ciągu dnia zje jeszcze więcej.

Jak znaleźć czas na śniadanie?

Zaleca się, by śniadanie jeść nie później niż godzinę po wstaniu z łóżka i koniecznie przed wyjściem z domu. Poza tym oczywiście ważne jest, by nie spożywać go w pośpiechu, a usiąść przy stole i dokładnie przeżuwać pokarmy. Sposobem na to jest sięganie po to, co można przygotować szybko, na przykład płatki czy muesli z mlekiem, a także wstępne przyrządzanie posiłku poprzedniego dnia wieczorem (można np. pokroić ser, wędlinę, warzywa).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here