Warning: Illegal string offset 'rozmiary_zdjec' in /funkcje/turystyka.class.php on line 796

Warning: Illegal string offset 'bez_szczegolow' in /funkcje/turystyka.class.php on line 815
Wielka Brytania - Podróże po Świecie wycieczki relacje

Wielka Brytania

0.0
głosów: 0
Twoja ocena: Zaloguj się
Anglia - dawniej odległy dla Polaków kraj kojarzący się z częstymi deszczami i mgłami wiszącymi nad światem, choć w rzeczywistości klimat tego miejsca jest bardzo przyjemny i łagodny, szczególnie w części południowo-zachodniej. Dziś Anglia to dla wielu naszych krajanów miejsce dorobku, szansa na lepsze życie.

My jednak pojechaliśmy tam nie zarabiać, a zwiedzać. Na Wyspy wybraliśmy się, kiedy jeszcze Polska nie była w Unii, co z góry oznaczało kłopoty na granicy, więc kiedy już ją przekroczyliśmy, byłam najszczęśliwsza na świecie :)

Autokar przemierzał kilometry, a ja zamiast oglądać film czy spać, chłonęłam mijane krajobrazy i zastanawiałam się, czy tak bardzo różnią się od naszych. I właściwie nie, pola, kwitnące kwiaty i drzewa... Jedynie miasteczka i wioski wydawały się ładniejsze, bardziej zadbane.

Po kilku godzinach naszym oczom ukazał się Londyn, to niemożliwe, że można jechać i jechać, a cały czas jest to jedno miasto. Ogrom tej metropolii mnie poraził. Nie była to jedyna rzecz, która mnie tam zadziwiła. Język angielski okazał się zupełnie inną mową niż ta wyuczona w Polsce, nawet mój towarzysz, świetny w te klocki, nie bardzo mógł się z miejscowymi dogadać.

Właśnie... ci "miejscowi" pochodzili z całego globu, można tam spotkać wszystkie urody i kultury świata, może to i dobrze, bo Angielki urodą nie grzeszą:) A wszyscy gdzieś się spieszą i nie mają dla ciebie chwili czasu. Tylko w pubach potrafią się zatrzymać, co jednak dziwne, często w nich stoją - może boją się za długo zasiedzieć ? Uroki wielkich miast.

Prócz Londynu, w którym spędziliśmy prawie miesiąc, w Anglii zobaczyliśmy Oxford, nadmorski kurort - Brighton, piękne miasteczko Bath no i Stonehenge. Marzyła mi się jeszcze Kornwalia (Cornwell), ale niestety brakło czasu. Może innym razem...
A co Ty sądzisz o tym państwie?
Napisz swój komentarz:
Podpis:

Ciekawe miejsca Wielka Brytania

Znasz ciekawe miejsce w tym państwie? Dodaj je!
Wielka Brytania
London - Kew Gardens
London - ogród botaniczny Kew Gardens
London - ogród Kew Gardens
Londyn - przyjazne zwierzątka w londyńskich parkach
Londyn - parkowe macierzyństwo
Londyn - ptasiek
Zobacz całą galerię

Wielka Brytania - mapa

Wycieczki Krajtroterów

głosów: 4
Twoja ocena: Zaloguj się
Gdy wyjeżdżaliśmy w z Polski było bardzo chłodno,a na drzewach ledwo tu i ówdzie zieleniły się pierwsze listki...